Skip to content

خرید ۱۵۰ بیت‌کوین توسط السالوادور

اسالوادور، کشور آمریکای مرکزی حدود ۱۵۰ بیت‌کوین به دارایی‌های خود اضافه کرد. این خرید در پی ریزش اخیر بیت‌کوین در روز دوشنبه انجام شد. در این روز بیت‌کوین   حدود ۴ هزار دلار ریزشی را انجام داد. 

دلیل ریزش بیت‌کوین

البته ریزش روز دوشنبه بیت‌کوین دلایل فاندامنتالی هم داشت. کالین‌وو روزنامه نگار چینی در توییتر خود عنوان کرد که دلیل این ریزش، سقوط شدید بازار سهام هنگ کنگ بوده که روی تمام بازارهای جهانی و بازار کریپتو تاثیر گذاشته است. 

به عقیده کالین‌وو، دلیل این ریزش بزرگترین شرکت معاملات املاک چینی به نام اوگراند، با ۲ میلیارد بدهی بوده است. یک از بزرگترین نگرانی‌های شرکت‌های املاک، بحران بدهی می‌باشد و طیف وسیعی از بازارهای مالی را تحت تاثیر خود قرار داده است. 

بیت‌کوین در السالوادور

گفتنی است که مردم السالوادور سال گذشته تقریبا ۶ میلیارد دلار از خارج کشور، عمدتا از ایالات متحده به کشور انتقال داده‌اند. این مبلغ معادل ۲۳ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور است.

آقای ابوکیله که در سال ۲۰۱۹ به عنوان رئیس جمهور کشور منصوب شد، عنوان کرد که به وسیله قانونی شدن بیت‌کوین، ۴۰۰ میلیون دلار که هر سال صرف کارمزد حواله می‌شود، ذخیره خواهد شد. اما نظرسنجی ها نشان می دهد، مردم سالوادور در زمینه استفاده از بیت‌کوین همچنان شک و تردید دارند و از نوسانات ارز دیجیتال انتقاد می‌کنند. منتقدان مدعی هستند که این قانون می‌تواند خطرات قانونی و مالی در موسسات مالی را افزایش دهد. 

در حالی که حامیان بیت‌کوین آن را به عنوان یک نوآوری مستقل از ماهیت دولت‌ها می‌دانند، اما برخی معتقدند که بیت‌کوین منجر به افزایش خطرات نظارتی، مالی و عملیاتی، از جمله قوانین بین‌المللی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، می‌شود.

و در آخر …

با تمام این حرف‌ها، السالوادور با اضافه کردن ۱۵۰ بیت‌کوین به ارزش ۶.۸ میلیون دلار به دارایی‌های خود، در حال حاضر ۷۰۰ بیت‌کوین را به عنوان اولین کشوری که بیت‌کوین را به رسمیت شناخت، در اختیار دارد. این موضوع ممکن است در آینده اقتصاد این کشور تاثیر بزرگی داشته باشد.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *