Skip to content

بانک مرکزی اروپا

یک مقام بانک مرکزی اروپا می گوید ارز دیجیتال می تواند جایگزینی برای پول نقد باشد
بانک مرکزی اروپا گزارشی جدیدی مبتنی یورو دیجیتال منتشر و اعلام کرده است در صورت بروز نیاز به ارز دیجیتال باید آماده صدور ارز دیجیتال باشد.
طبق اسناد موجود ، ایده‌ی بانک مرکزی در مورد یورو دیجیتال را بیان می‌کند و پیشنهاد می‌دهد که این بانک می‌تواند هر دو مدل متمرکز و غیرمتمرکز را برای ارز دیجیتال در نظر بگیرد.
در این گزارش به نقل از بانک مرکزی اروپا آمده است که یورو دیجیتال بیشتر به عنوان مکمل به کار خواهد رفت تا اینکه بخواهد جایگزینی برای پول نقد باشد.

بانک مرکزی اروپا می‌گوید هنوز تصمیمی در مورد نیاز ارز دیجیتال اتخاذ نشده است، اما اگر نیاز باشد، باید آماده صدورشوداینکه” آیا ما به یورو دیجیتال نیاز داریم یا نه” یک سوال اساسی و فوری است و بانک مرکزی اروپا و بانک‌های مرکزی ملی منطقه یورو آن را با هم بررسی می‌کنند
به نقل یکی از اعضای بانک مرکزی اروپا، یک ارز دیجیتالی می تواند گارانتی کند که شهروندان همچنان خواهند توانست تا از پول های بانک مرکزی استفاده کنند حتی اگر پول نقد کارایی خود را از دست دهد.
در مجمع بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی بلژیک به گفته یکی از اعضا بانک اثرات ارزهای دیجیتالی بر سیستم مالی کنونی را مورد تحقیق و بررسی قرار می دهد . گرچه، توصیه وی به شرکت های خصوصی این است که به روند سابق خود ادامه دهند. اما بانک های مرکزی نباید از راهکارهای سریع و جامع سیستم های پرداخت جا بمانند.
مدیریت تیم بررسی مزایای تکنولوژی های مالی مثل رمزارز ها از ابتدای ژانویه ۲۰۲۰ Benoît Cœuréfi عهده دار این وظایف می باشد. بانک مرکزی اروپا و فرانسه اخیراً در مورد رمزارزها صحبت کرده بود. بانک مرکزی فرانسه هفته گذشته اعلام کرد که، منطقه یورو باید در مورد ساخت سیستم براساس بلاکچین برای یورو و احتمالاً یک رمزارز برای حل مشکلات نقل و انتقالات مالی بین کشورهای این منطقه باشد.
اگرچه، بانک مرکزی اروپا از سال ۲۰۱۷ که استونی شروع به ارائه رمز ارزها کرد، آن رو به رسمیت نشناخت و اعلام کرد که یورو تنها ارز رسمی در منطقه اروپا می باشد.
مدیران ارشد بانک مرکزی همچنین پیشتر اعلام کرده بود که آنها رمزارزهای مثل بیت کوین را تهدیدی برای یورو ندانسته و معتقد هستند آنها ریسکی بر پایداری سیستم مالی نخواهند داشت.
اما در صحبت های اخیر اعلام شد که بانک مرکزی اروپا توسعه رمزارزها را جدی میگیرند ، با این حال گمان نمی کند که آنها ریسکی برای بانک های اروپایی باشند.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *