Skip to content

هکر FTX به سی‌و‌پنجمین نهنگ بزرگ اتریوم تبدیل شد

هکر FTX که تنها چند لحظه پس از اعلام ورشکستگی این صرافی محکوم به شکست در ۱۱ نوامبر، بیش از ۴۵۰ میلیون دلار دارایی را تخلیه کرد، چهار روز پس از اولین پرچم گذاری هک، به تخلیه دارایی های این صرافی ادامه می دهد. 

از ۱۲ نوامبر، کیف پول هکرها ۳.۲ میلیارد توکن میم را دریافت و مبادله کرده و ۲.۸ میلیارد از این توکن ها را به آدرس های محبوب ارسال کرده است.

داده‌های شرکت اطلاعات بلاک چین آرخام (Arkham) حاکی از آن هستند که هکر صرافی FTX از ترس حدود ۵۰میلیون دلار استیبل کوین دای را به اتریوم تبدیل کرده است. درپی این اقدام، او به سی‌وپنجمین نهنگ بزرگ اتریوم تبدیل شده است و در حال حاضر دارای ۲۱۷ هزار واحد از ارز اتریوم روی کیف پول خود می باشد.

این خطر وجود دارد که این هکر بخواهد این حجم بسیار زیاد از اتریوم را به فروش برساند و توکن های هک شده را به ارز دیگری تبدیل کند، بنابراین رفتار این‌ هکر برای قیمت اتریوم بشدت حیاتی خواهد بود چرا که نمی توان جلوی فروش او را در شبکه گرفت.

گفتنی است که براساس شایعات، این هک به دست عوامل داخلی FTX صورت گرفته است. این واقعیت که هکرها توانستند دارایی‌های FTX global و FTX.US را به طور همزمان تخلیه کنند، علیرغم اینکه این دو نهاد کاملاً مستقل بودند، به موضوع داغ بحث تبدیل شد و گمانه‌زنی‌ها را در مورد اینکه این یک شغل داخلی است، افزایش داد .

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *